Saturday, January 8, 2011

{TikTok}


Cepat benar masa berlalu.tiktoktiktok..Jam kat rak tu tak nak stop ke??Tahun ni saya dapat rasakan saya lebih dewasa (bukan tua ok.. ^__^)..Tapi sebenarnya saya tak mau jadi dewasa.Saya mau jadi anak mak and ayah je.Tak mau share kasih sayang ngan orang laen.Mak cakap kalau tak kahwin nanti Nabi SWT tak mengaku ummat..So kena kahwin gak ke?? (tibe2 takut)



Menginjak usia dewasa ini patutnya saya lebih matang dalam menangani segala hal or masalah yg dihadapi.No more nanges2 ye sebab awak da besar ejatie..Besar??Tua ke?? Selalu kalau g ziarah sedara je mesti malu.Sokmo buat alasan tak mau g tapi ayah paksa gak.Katanya takut tak kenal sedara.Tapi selalunya:

Makcik: Ni izzati ko??wei besar doh.tok lamo lagi buleh natu la ayah awok.
izzati: blushing..tersipu2 malu.

sebab tu la saya tak mau g..deng!!

saya muda lagi makcik oii..Jangan cakap pasal kawen2 ni..Nanti da grad boleh la.Nak carikan calon pon xpe time tu.Amatlah dialu-alukan.hehehe

.................................................................................................

Dan diriwayatkan dari Abu Hurairah pula, katanya : Telah bersabda Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam.

“Ertinya : Tidak akan datang kiamat sehingga waktu semakin berdekatan , setahun seperti sebulan, sebulan seperti sejumaat, sejumaat seperti sehari, sehari seperti sejam, dan sejam terasa hanya sekejap”.