Thursday, July 28, 2011

{masih setia dengan kuantan}





Rasanya semua dah tau aku dah berkampung di kuantan since 5th July until now. Hmm semua orang ingat aku sayang kat Kuantan. Yes I do love kuantan tapi sape kata aku rela {ye saya tak rela}. Since 1st day di kuantan dah mula homesick yelah saya sememangnya sedikit manja. nampak je ganas camni tapi dalam hati still ada taman #silatampardenganlaju. Tapi as the day goes on saya dah mula adapt. Ramai kawan yang bersimpati dengan nasib saya terutama dhiya comot sama dill fadilla. Thanks kesayangans sebab susah-susah untuk aku walaupon tak end up kat Pilah.


Sapa kata intern di UIA boring sila angkat kaki and blah dari blog aku. Ini serius tau. aku berusaha jadi serius ni #sekalilagisilatampardenganlaju. Actually at first memang la aku mengaku boring tahap dewa. aku rasa nak pinjam penyapu or mop dari makcik cleaner bersihkan hall 1 UIA. Tapi lab staff tu sentiasa adakan kerja or kami yang sentiasa terhengeh-hegeh mintak kerja {sila baca terhegeh-hegeh dengan kuat}.


After week 4, Dr Deny Susanti yang cute lagi baik hati bagi aku and Sarah Mn mini project bertajuk " Natural Antioxidant from Agrowaste Byproduct". Ok bertambah lagi blur aku sebab memang haram jadah tak tau pasal antioxidant or pape pasal FYP {final year project}. Tapi nasib ada Dr Deny yg sentiasa support kami and Bro Muzammil yang selalu tolong walaupon selalu kena marah {dia memang camtu}. Akhirnya mini project tu siap sehari sebelum internship habis.gila kan?LOL

♥ comredes, IIUM trainess.

After internship, aku sekali lagi dengan gigih terpaksa rela siapkan report. Gila tak mau siapkan. 6 credit hour tu. Terpaksa pecut buat report sebab kitorang kat UIA ni habis intern seminggu lewat. Report yang berupa FYP itu sememangnya susah untuk disiapkan. Nasib pakcik google sedia membantu. hehehe. Rasa cam nak hantar report tu je as FYP nya thesis.


Sekali lagi aku gigih {nak balik!!} berkampung di Natural Product Lab. Terpaksa start FYP awal dari orang lain. Dulu pon stay back balik lambat sebab nak sampling kat Bukit Pelindung. Aku sepatutnya dapat award " Anugerah Pelajar Suka Stay Back". Sayang sangat kat UIA ni agaknya. Hey tau tak weekend je aku asyik kebulur sebab kafe tutup. Itu kau kata sayang. Nak balik tapi kerja tak siap lagi T.T.. Nampaknya puasa kat sini la.



{sesungguhnya saya bukan wanita bekerjaya: dicilok dari blog rubyblur}
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

{tadaa!! comel kan. ni ruby buat utk saya.hugs ruby}