Wednesday, June 1, 2011

Yes. I'm jealous




Ok. saya memang jealous. Ini pengakuan yang terang seterangnya dan tak payah nak suluh-suluh.



saya jealous:

#kawan saya buat parktikal kat tempat best
#kawan saya update setiap test yang diorang buat
#kawan saya mention orang sekeliling baik dengan mereka dan selalu ajar benda baru
#kawan explain kat tempat diorang sangat bagus dan diorang rotate lab



oh sangat menghiris hati.
Namun saya bersyukur.
kawan saya gembira dengan kehidupan mereka.
sungguh saya jealous tapi saya doakan mereka sentiasa berjaya.
kejayaan mereka, kejayaan saya juga.





"Dan janganlah kamu iri hati terhadap apa yang dikurniakan Allah kepada sebahagian kamu lebih banyak daripada sebahagian yang lain. (Kerana) bagi orang lelaki ada bahagian daripada apa yang mereka usahakan dan bagi para wanita pun ada bahagian daripada apa yang mereka usahakan dan mohonlah kepada Allah akan sebahagian kurnia-Nya". (An-Nisa:32)



Umat Islam hendaklah sentiasa berpegang kepada keyakinan aqidah yang teguh bahawa rezeki itu hanya datang daripada Allah semata-mata. Dengan menjiwai prinsip inilah, umat akan dihindari daripada perasaan hasad dengki yang membinasakan. Sebaliknya tumbuh menyubur perasaan qanaah atau rasa berpuas hati dengan apa sahaja rezeki kurniaan Allah kepada kita.



p/s:entry ni tiada kena mengena dengan orang kesayangans ye :))